Parodontologie | Afecțiuni gingivale

Despre Parodontologie

Parodontologie – una dintre cele mai importante ramuri ale medicinei dentare. Aceasta studiază  gingiile, osul alveolar, ligamentul Parodontal si cementul radicular, tesuturi esentiale pentru o cavitate bucala sanatoasa.

Din pacate, toate aceste tesuturi pot fi afectate de boala parodontala, care evolueaza adeseori fara a da foarte multe simptome.

Ce este boala parodontala si care sunt cauzele ei?

Boala parodontala este intalnita sub doua denumiri, in functie de stadiul in care se afla: gingivita si parodontita.

Gingivita este un stadiu initial, in care sunt afectate doar gingiile si se manifesta prin inrosirea lor si sangerari frecvente.

Parodontita este un stadiu mult mai avansat, in care gingia ajunge sa se retraga, radacina dintelui sa fie descoperita iar integritatea osului sa aiba de suferit. Intr-un final, parodontita netratata duce  la pierderea dintilor.

Cauza principala care duce la aparitia bolii parodontale este placa bacteriana. Formata din bacterii si particule de alimente, aceasta se depune pe dinti sub forma de tartru si favorizeaza inmultirea bacteriilor parodontale. In general, placa bacteriana poate fi prevenita printr-o igiena orala foarte buna.

Care sunt simptomele resimtite de cei care sufera de parodontita?

Simptomele parodontitei sunt evidente si sunt resimtite de toti cei care sufera de aceasta problema:

• Gingii umflate, moi, de culoare rosu aprins sau violet. De regula, gingiile sunt sensibile la atingere, sangereaza si incep sa se indeparteze de dinti;
  • Dezvoltarea unor spatii noi intre dinti si aparitia unor pungi de puroi intre dinte si gingie;
  • Halena este respiratie urat mirositoare care nu dispare, indiferent de igiena dentara si de alimentatie;
  • Durere in timpul masticatiei;
  • Pierderea dintilor.

Cum poate fi tratata parodontita?

Cel mai bun tratament pentru parodontita este preventia. Este important ca fiecare om sa mearga frecvent la medicul stomatolog pentru o curatare profesionala si sa pastreze o igiena dentara cat mai buna.

Daca gingivita sau parodontita si-au facut aparitia, tratamentul poate consta in proceduri mai putin invazive, precum detartrajul, planarea radiculara sau administrarea de antibiotice sau in proceduri invazive, cu interventii chirurgicale care sterilizeaza pungile parodontale.

Cabinetul stomatologic FLORIDENT din Brasov va oferă servicii de tratare afecțiuni gingivale Parodontologie în condiții de maxima siguranță. Programați-va acum pentru o consultație și un plan de tratament  de succes.