Profilaxie
Consultație, Detartraj, Albire, Bijuterii dentare

Care sunt beneficiile acestui tratament?

•  Evitați bolile gingivale
  •  Detectați afecțiuni dentare incipiente
  •  Vă protejați dinții naturali

Profilaxia dentară are 2 roluri:

• prevenirea apariției cariei dentare și a bolii parodontale
  • prevenirea evoluției cariei dentare și a bolii parodontale si a apariției complicațiilor

Profilaxia
dentară

Care sunt cei 3 factori care influențează apariția cariei dentare și a bolii parodontale:

1. Microbii și bacteriile

Este cel mai important factor, fiind reprezentat de microbii și bacteriile situate în placa dentară.

1. Alimentele bogate în zaharuri sau carbohidrați.

Bacteriile din cavitatea bucală transformă zaharurile în acizi printr-un proces numit fermentație acidă. Acizii vor distruge treptat smalțul și dentina cauzând apariția cariilor dentare.

1. Calitatea țesuturilor

Cu cât smalțul și dentina sunt mai dure, cu atât scade probabilitatea apariției cariilor dentare. Există metode de profilaxie care au ca scop creșterea durității smalțului dentar

Metode de profilaxie recomandate:

• Igiena orală este cea mai importantă metodă de profilaxie. Placa dentară se acumulează pe suprafața dinților după fiecare masă. Dacă nu este îndepărtată prin periaj activ, aceasta se va calcifica transformându-se în tartru dentar.
  • Controalele periodice sunt foarte importante pentru menținerea sănătății orale. Multe afecțiuni orale evoluează fără dureri mai ales în fazele inițiale; așadar, pacienții nu sunt conștienți de apariția lor până în momentul în care au progresat deja semnificativ.
  • Detartrajul reprezintă procesul de îndepărtare a tartrului și plăcii dentare folosind instrumente de mână sau aparate specifice de detartraj sonice sau ultrasonice.
  • Periajul profesional are ca scop îndepărtarea plăcii dentare ce a mai rămas după detartraj, precum și a diverselor pete sau colorații de pe suprafața dinților. Periajul profesional este realizat de medicul dentist cu ajutorul instrumentelor mecanice.
  • Sigilarea șanțurilor și fosetelor preîntâmpină stagnarea microbilor și a plăcii dentare.
  • Reducerea consumului de zaharuri și alimentele bogate în carbohidrați care sunt o sursă foarte bună pentru bacteriile din placa dentară.
  • Fluorul este un mineral care ajută la întărirea smalțului, pe care îl face mai rezistent la acțiunea cariilor.
  • Fumatul sau mestecatul tutunului și consumul de alcool influențează negativ sănătatea orală. Fumatul favorizează decolorarea dinților și stimulează acumularea plăcii dentare. În cazul fumătorilor, crește riscul apariției gingivitei, paradontozei și a cancerului oral.

Desfăşurarea profilaxiei în cabinet

Înainte de începerea propriu-zisă a igienizării dinţilor, se verifică cu ajutorul unor bureţei speciali impregnaţi cu revelator, gradul de depunere a plăcii/tartrului. Această verificare în cabinet ajută pacientul la cunoașterea zonelor care trebuie curățate riguros la periajul efectuat acasă.

Tartrul

Este îndepărtat cu ajutorul unui aparat modern pe baza de ultrasunete ce are la bază o ansă metalică de diferite forme care ne ajută să dislocăm blocurile de tartru, atât cele supragingivale cât şi cele subgingivale.Toată procedura se bazează pe mişcările de vibraţie produse de ultrasunete, ce intră în contact cu suprafața blocului de tartru. Aceste vibraţii produc unde care determină blocul de tartru să se desprindă de suprafeţe, fără să afecteze structurile dentare sau gingivale.

Periajul profesional

Se realizează cu o periuţă circulară şi o pastă specială abrazivă. Procedura poate fi asemănată cu periajul realizat acasă cu o periuţă electrică.